loading...

راهنماي عروسي

راهنماي عروسي , تشريفات و تالار عروسي

بازدید : 277
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

انتخاب باغ تالار عروسي شخصي براي مراسم عروسي

انتخاب باغ تالار عروسي شخصي براي مراسم عروسي , ۶ نكته براي برگزاري مراسم عروسي در باغ تالار شخصي : همانطور كه مي دانيم همه ما در هر مسئله اي به اطلاعات و تجربه ي بالايي نياز است جشن عروسي ، جز مراسم هايي هست كه تقريبا همه مردم براي يكبار هم كه شده، آن را در زندگي خود، تجربه مي كنند. با اين تجربه، هر وقت اسم عروسي و جشن مي آيد نسبت به تجربياتي كه به دست آورديم با خودمان مي گوييم كه انجام مراسم عروسي كار بسيار ساده اي است.

انتخاب باغ تالار شخصي

انجام مراسم عروسي براي همه زوج هاي جوان از اهميت زيادي برخوردار است، به نحوي كه استرس برگزاري اين مراسم، خانواده ها را فرا مي گيرد؛ و سعي مي كنند در برگزاري مراسم عروسي سنگ تمام بگذارند. با تمام اين شناخت ها و تجربياتي كه به دست آورده باشيم هم يك مراسم خوب نياز به برنامه ريزي دقيق و وزمان بندي خاص است تا يك مراسم آبرومند و در شأن هر دو خانواده باشد…

بهترينباغ تالارهاي عروسي تهران : باغ عروسي

در گذشته، هنگامي كه خانواده اي در آستانه ي برگزاري مراسم عروسي قرار مي گرفت، آنقدر افراد با تجربه در كنار زوج جوان حضور داشتند كه استرس كمتري براي آنها به وجود مي آمد؛ اما امروز بعضي مسائل وجود دارد كه بعضي خانواده ها بخاطر چشم در چشمي كه اين روزها در بين خانواده ها خيلي زياد شده است و رواج پيدا كرده است مراسم هاي عروسي پر از استرس و فشار روحي براي هر خانواده است چنين خانواده هايي فكر مي كنند كه هر چه مراسمشان بريز و بپاش زياد داشته باشد خوشبختي اشان تامين مي شود ولي اين ها براي خوشبختي كافي نيس.

برگزاري جشن در باغ تالار هاي شخصي كمي متفاوت مي شود و نياز به هزينه براي ديزاين باغ و چيدمان داخلي باغ و …

اما ممكن است گاهي در حين اجراي مراسم اتفاقات غيرمنتظره رخ ‌دهد كه در حالت عادي شايد براي آن آماده نباشيم و آن اتفاق جشن را خراب نكند و باعث استرس بين ميهمانان و ميزبان نشود. براي مثال مي‌توان تهويه نامطبوع، از كار افتادن سيستم‌هاي صوتي يا روشنايي و … را نام برد.

اجاره باغ شخصي با تجهيزات

همانطور كه مي دانيد اولين و مهمترين موضوعي كه در تايين مكان عروسي حتما بايد مورد توجه قرار دهيد، اين موضوع است كه چقدر پول داريد و چه تالاري با چه هزينه اي مي خواهيد كه مراسمتان را برگزار كنيد. اگر شما به فكر اين هستيد كه مراسمتان را در يك باغ برگزار كنيد بايد تمام امكانات و شرايط باغي كه مراسم انجام خواهد شد را در نظر بگيريد و درباره تجهيزات آنجا تحقيق و بررسي كنيد.

خب اين كاملا مشخص است كه باغ هاي شخصي كه مراسم در آن انجام ميشود نسبت به باغ تالار هاي كه در مراكز شهر وجود دارد از امكانات و تجهيزات كمتري برخوردار است بايد راجب تمام تجهيزات و امكانات باغ تالار مورد نظر با دقت و اطمينان تمام مسائل را بررسي كرد باغي كه ميخواهيم مراسممان را انجا برگزار كنيم بايد داراي فضا و سالن مناسب براي مراسم شما باشد.

انتخاب باغ تالار عروسي شخصي

نكته اصلي در انتخاب تالار اينجاست كه اگر مهمانان شما زياد باشند، شما حتما بايد تالار بزرگي را انتخاب كنيد و اگر تعداد مهمانان شما كم هستند، بهتر است كه تالار كوچكتر را انتخاب كنيد. چون كه اگر تعداد مهمانان شما زياد باشد و تالار كوچك باشد مشخص است كه در اين صورت همگي مهمان ها در فضاي تنگ در كنار يكديگر، اذيت مي شوند؛ و اگر برعكس تعداد افراد كم باشد و تالار بزرگ باشد، در اين صورت همه فضاي تالار پر نمي شود و جلوه ي زشتي به مجلس شما مي دهد.

انجام مراسم در باغ شخصي مسئوليت بيشتري را براي برگزار كننده به همراه دارد چون كليه تجهيزات عروسي مثل ميز و صندلي و ديگر ملزومات عروسي را بايد خود ميزبان تهيه كند و نياز به فعاليت بيشتر و صرف وقت و هزينه است.

بايد توجه كنيد كه اگر باغ تالار شما در مركز شهر قرار دارد، براي اينكه سر وقت و بدون معطلي در تالار حاضر شويد شما بايد تمامي نيازهاي خود را در يك محدوده در نظر بگيريد. مثل آرايشگاه يا آتليه يا … را نيز نزديك آن بگيريد. همان گونه كه مي بينيم باغ‌هاي عروسي معمولاً در خارج شهر هستند و سالن‌ها در داخل شهر هستند گاهي وقت ها طي كردن مسافت طولاني براي رسيدن به محل عروسي براي مهمانان دشوار و پيچيده است.

باغ هاي خارج شهر از حيث اينكه ترافيك ندارند بهتر هستند ولي بعضي وقت ها پيدا كردن مكان براي مهمانان گاهي با سردرگمي همراه است كه با دادن آدرس دقيق همراه با كروكي به آنها اين مشكل رفع مي‌شود. عمده مشكل تالارهاي داخل شهر نيز ترافيك خيابان‌ها است كه در انتخاب تالار بايد به اين نكات دقت كرد. در صورت امكان رعايت و توجه به اين نكته هم خوب است كه بدانيد هميشه انتخاب باغ عروسي براي فصل‌هاي بهار و تابستان لذت بخش‌تر خواهد بود فضاي سر سبز و پوشيده از گل در اين فصول زيبايي دو چنداني به مراسم مي بخشد. نبايد نگران گرم بودن هوا در اين فصل ها هم باشيد چون همانطور كه مي دانيد امروزه، تمامي تالارها با داشتن سيستم گرمايش و سرمايش مناسب شرايط ميزباني در هر چهار فصل را دارند.

سرويس بهداشتي باغ تالار عروسي

در انتخاب باغ تالار، چك كردن سرويس هاي بهداشتي را فراموش نكنيد.

مي دانيد كه استفاده مهمانان از سرويس بهداشتي در صورت لزوم ضروري است؛ اما در صورتي كه سرويس بهداشتي هاي تالار تميز نباشد، نمي توان ديگر اين سالن عروسي را در رديف بهترين ها سالن ها قرار داد. توجه به اين نكته كه اگر عروسي شما در فصل هاي سرد برگزار مي شود حتما بايد برخي مسئله ها را بررسي كنيد بايد ببينيد كه تمامي سرويس هاي بهداشتي خيلي مناسب باشند و به اندازه كافي سرويس بهداشتي وجود داشته باشد. علاوه بر اين كه محل قرار داشتن سرويس هاي بهداشتي و مسافت آنها تا محل جشن هم خيلي مهم است. امكانات ديگري مثل اتاق بازي براي بچه ها، رختكن هاي زنانه و … نيز از نكاتي هستند كه حتما بايد در انتخاب مكان براي برگزاري جشن عروسي به آنها توجه كنيد.

اصلا فكر نكنيد كه پيگيري سرويس بهداشتي و بازديد آن هنگام رزرو باغ تالار يك قضيه پيش پا افتاده مي باشد و حتما از مسئول تالار بخواهيد كه سرويس هاي بهداشتي را به شما نشان دهند و شما هم ببينيد. حتما مطمئن شويد كه تمامي سرويس هاي بهداشتي تهويه مناسب داشته باشد. اگر مراسم شما در فصل سرد است و براي زمستان رزرو مي كنيد، مطمئن شويد كه سرويس ها همگي آب گرم داشته باشند؛ و در تمامي سرويس ها مايع دستشويي و دستمال هاي خشك كن هم وجود داشته باشد.

روشنايي و برق اضطراري در باغ تالار عروسي

يك تالار خوب بايد هميشه براي هر شرايط پيش بيني نشده اي آمادگي لازم را داشته باشد. احيانا اگر در حين مراسم برق منطقه قطع شود تالار سيستم روشنايي و برق اضطراري براي تامين نور تالار را دارد؟

در صورتي كه مراسم عروسي در باغ است و با توجه به بزرگ بودن فضا و باز بودن فضاي باغ دارا بودن نور كافي براي روشن كردن كل فضاي باغ خيلي مهم است براي اينكه نور باغ را تست كنيد و از ميزان روشنايي باغ مطمئن شويد شما بايد حتماً هنگام شب از باغ تالاري كه ميخواهيد مراسم را آنجا برگزار كنيد ديدن كنيد و در صورتي كه آن محوطه از نور مناسبي برخوردار نبود تجهيزات لازم را فراهم آوريد.

باغ تالار عروسي تهران

تمام نكات را در نظر داشته باشيد بعضي وقت ها ممكن است به دليل فشار زياد به برق يا دلايل ديگر برق در شب مراسم شما ضعيف يا يك دفعه قطع شود كه در صورت وقوع اين اتفاق ممكن است كه بهترين شب زندگي شما يعني شب ازدواج شما و كل مراسمي كه مدت‌ها براي آن برنامه ريزي كرده ايد و كلي برايش زحمت كشيده‌ايد با مشكل روبرو شود، بهتر است با پيش بيني تمام موارد يك ژنراتور برق اضطراري تهيه كنيد و آماده داشته باشد امروزه ديزل ژنراتور هاي مخصوص روشنايي تالار با ولتاژ قوي وجود دارد و اجاره داده ميشود و شما با خيال راحت با اجاره كردن اين ديزل ژنراتور ها از استرس قطع برق و كمبود روشنايي تالار راحت شويد.

تالار هايي هستند كه از اين سيستم برقي دارند و شما توجه داشته باشيد اين ژنراتور بايد توانايي داشته باشد روشنايي و سيستم‌هاي صوتي و هم چنين بعضي از لوازم آشپزي را روشن نگه دارد تا يك مراسم باشكوه و بدون استرس داشته باشيد.

وضعيت هوا و وجود فضاي سرپوشيده در باغ عروسي

همان طور كه مي بينيم بسياري از افراد هستند كه خيلي دوست دارند تا مراسم شان را در فضاي باز و داخل محيط زيباي باغ برگزار كنند اما شرايطي هست كه اين علاقه را محدود مي كند مثل شرايط آب و هوايي بد كه اجازه اين كار را از ما سلب مي‌كند و ما مجبور مي كند تا سراغ گزينه‌هاي ديگر برويم. هرچند بعضياز مديران باغ ها براي رفع اين مشكل تدارك سالن سرپوشيده را براي برگزاري مراسم در هر چهار فصل را ديده‌اند اما به خاطر داشته باشيد استفاده از اين امكان براي شما هزينه هاي بيشتري را هم موجب مي شود.

بايد به اين نكته توجه كنيد كه اولين و مهمترين نكته اي كه قبل از رزرو باغ شما بايد در نظر داشته باشيد و به آن توجه كنيد، توجه به اين قضيه و آن وضعيت آب و هوايي است. بسياري از باغ هاي كه مراسم در آن اجرا ميشود سرپوشيده نيست، وجود بارش هاي جوي حتما باعث بهم ريختن جشن عروسي شما مي شود و اين امر تمام برنامه ريزي هاي چند وقته ما را كه براي مراسم داشتيم به هم مي زند.

همچنين بايد به درجه حرارت هوا نيز توجه كرد و درجه هوا نبايد آزار دهنده باشد. در صورتي كه در يك منطقه گرم زندگي مي كنيد و مراسم را در باغ شخصي تان برگزار مي كنيد كه فاقد سالن سرپوشيده است براي شما بهتر است كه از چادر استفاده كرده و در زير آن از سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي استفاده كنيد. چون در واقع با وجود اين شرايط هم مي توانيد حتي با وجود بارش، هواي سرد يا گرم، مراسم عروسي خود را به بهترين شكل ممكن در محوطه باغي كه دوست داريد برگزار كنيد.

خطرات پنهان

در مجهز كردن باغ براي برگزاري مراسم عروسي بايد مكاني كه آماده سازي مي كنيد از هر گونه خطر احتمالي امن باشد بايد جاهايي كه نيازمند تعمير است را حتما تعمير كنيد كه دچار سانحه يا حادثه احتمالي نشود هم چنين از بيمه‌هاي آتش سوزي و حوادث غير مترقبه سؤال كنيد و اگر لازم بود، خودتان اقدام لازم را انجام دهيد

موقعيت مكاني باغ تالار عروسي

حتما بايد محلي كه مراسم در آن برگزار شود سر راست باشد طوري كه مهمان ها به راحتي تالار را پيدا كنند. مطمئن باشيد كه با انتخاب مكان هاي پرت و دور افتاده، پرترافيك و شلوغ، با دسترسي هاي سخت و صعب العبور باعث ايجاد استرس و سردرگمي براي مهمان ها خواهد شد؛ مخصوصا خانواده هايي كه بچه ي خردسال و يا افراد سالمند دارند بيشتر در اين موارد اذيت ميشوند.

باغ تالار

مطمئن شويد مهمانان براي پيدا كردن آدرس دچار مشكل نمي‌شوند و از محل پاركينگ ماشين‌ها تا مكان مراسم نياز به پياده روي بيش از حد نخواهند داشت. حتما به اين مورد هم توجه كنيد كه اگر زمين گلي يا غير مسطح ورودي باغ باشد، شما با استفاده از پوشش‌هاي مناسب و ايده هاي خاص آنجا را آماده عبور كنيد. تا مهمان ها بدون مشكل رفت و آمد كنند. اگر باغ شما در شهري دورتر از محل زندگي خودتان هست و انجا را به عنوان محل برگزاري مراسم انتخاب كرديد توجه داشته باشيد كه مراسم خود را شب تعطيلي بگيريد تا مهمانان شما كه از شهرهاي ديگر ميخواهند در مراسم شركت كنند، براي حضورشان در مراسم مشكلي نداشته باشند. پس روز تعطيل را انتخاب كنيد تا جايي كه امكان دارد، تاريخ مراسم خود را آخر هفته در نظر بگيريد.

پذيرايي و سرو غذا تالار عروسي

شما با انتخاب يك تالار خوب بنا بر تحقيق و پرسش هايي كه از برنامه غذايي تالار مورد نظر به دست آورده ايد پس نبايد در انتخاب ايده آل ترين و مناسب ترين شام تالار عروسي شك داشته باشيد تنوع غذايي و دسرها، كيفيت و كيميت و نوع سرو غذا و دسر شاخصترين آيتم در بين تمامي موارد و خدمات ارائه شده در برگزاري مراسم عروسي خواهد بود كه شما بنا بر بودجه اي كه براي شام مهمان ها كنار گذاشته ايد از بين اين آيتم ها منوي انتخابي خودتان را انتخاب كنيد و از آنجايي كه اين قسمت از اهميت بيشتري برخوردار است، نخست لازم ميدانم نكاتي را درباره روشهاي سرو غذا و دسر و چگونگي نظارت بر آن را بيان نمايم.

اميدوارم با دقت لازم مطالب زير را مطالعه فرماييد. شما ابتدا بايد تعداد مهمانان‌ هاي آن روز مراسمتان را قبل از سفارش غذا، ميز و صندلي و… تعيين كنيد. فراموش نكنيد، هميشه تعدادي سفارش اضافه هم داشته باشيد. ممكن است تعداد مهمان ها كم يا زياد شود پس هميشه روي تعداد ثابت مهمان ها حساب نكنيد؛ و هميشه اين احتمال را بايد بدهيد كه تعدادي از مهمان هاي دعوت شده به دلايل مختلفي نتوانند در مراسم عروسي شما شركت كنند.

زود و به موقع حاضر بودن غذا براي مهمان ها مهم است و بي كيفيت بودن غذاها و سرد شدن آن خيلي مهم است كه غذا ها تازه باشند شما اول بايد از مديريت باغ سوال كنيد و حتما بررسي كنيد هنگام سرو شام غذاي شما از چه طريق به باغ ارسال مي شود. تا اگر رستوراني كه غذاي خود را به آن سفارش داده ايد تا تالار شما فاصله زيادي دارد در نظر داشته باشيد كه غذاي مهمانان شما تا هنگام آماده شدن و پذيرايي سرد نشود و كيفيت خود را از دست ندهد.

پس دقت در اين مورد هم از موارد ضروري براي انتخاب باغ تالار عروسي است.

انتخاب باغ تالار عروسي شخصي براي مراسم عروسي

انتخاب باغ تالار عروسي شخصي براي مراسم عروسي , ۶ نكته براي برگزاري مراسم عروسي در باغ تالار شخصي : همانطور كه مي دانيم همه ما در هر مسئله اي به اطلاعات و تجربه ي بالايي نياز است جشن عروسي ، جز مراسم هايي هست كه تقريبا همه مردم براي يكبار هم كه شده، آن را در زندگي خود، تجربه مي كنند. با اين تجربه، هر وقت اسم عروسي و جشن مي آيد نسبت به تجربياتي كه به دست آورديم با خودمان مي گوييم كه انجام مراسم عروسي كار بسيار ساده اي است.

انتخاب باغ تالار شخصي

انجام مراسم عروسي براي همه زوج هاي جوان از اهميت زيادي برخوردار است، به نحوي كه استرس برگزاري اين مراسم، خانواده ها را فرا مي گيرد؛ و سعي مي كنند در برگزاري مراسم عروسي سنگ تمام بگذارند. با تمام اين شناخت ها و تجربياتي كه به دست آورده باشيم هم يك مراسم خوب نياز به برنامه ريزي دقيق و وزمان بندي خاص است تا يك مراسم آبرومند و در شأن هر دو خانواده باشد…

بهترينباغ تالارهاي عروسي تهران : باغ عروسي

در گذشته، هنگامي كه خانواده اي در آستانه ي برگزاري مراسم عروسي قرار مي گرفت، آنقدر افراد با تجربه در كنار زوج جوان حضور داشتند كه استرس كمتري براي آنها به وجود مي آمد؛ اما امروز بعضي مسائل وجود دارد كه بعضي خانواده ها بخاطر چشم در چشمي كه اين روزها در بين خانواده ها خيلي زياد شده است و رواج پيدا كرده است مراسم هاي عروسي پر از استرس و فشار روحي براي هر خانواده است چنين خانواده هايي فكر مي كنند كه هر چه مراسمشان بريز و بپاش زياد داشته باشد خوشبختي اشان تامين مي شود ولي اين ها براي خوشبختي كافي نيس.

برگزاري جشن در باغ تالار هاي شخصي كمي متفاوت مي شود و نياز به هزينه براي ديزاين باغ و چيدمان داخلي باغ و …

اما ممكن است گاهي در حين اجراي مراسم اتفاقات غيرمنتظره رخ ‌دهد كه در حالت عادي شايد براي آن آماده نباشيم و آن اتفاق جشن را خراب نكند و باعث استرس بين ميهمانان و ميزبان نشود. براي مثال مي‌توان تهويه نامطبوع، از كار افتادن سيستم‌هاي صوتي يا روشنايي و … را نام برد.

اجاره باغ شخصي با تجهيزات

همانطور كه مي دانيد اولين و مهمترين موضوعي كه در تايين مكان عروسي حتما بايد مورد توجه قرار دهيد، اين موضوع است كه چقدر پول داريد و چه تالاري با چه هزينه اي مي خواهيد كه مراسمتان را برگزار كنيد. اگر شما به فكر اين هستيد كه مراسمتان را در يك باغ برگزار كنيد بايد تمام امكانات و شرايط باغي كه مراسم انجام خواهد شد را در نظر بگيريد و درباره تجهيزات آنجا تحقيق و بررسي كنيد.

خب اين كاملا مشخص است كه باغ هاي شخصي كه مراسم در آن انجام ميشود نسبت به باغ تالار هاي كه در مراكز شهر وجود دارد از امكانات و تجهيزات كمتري برخوردار است بايد راجب تمام تجهيزات و امكانات باغ تالار مورد نظر با دقت و اطمينان تمام مسائل را بررسي كرد باغي كه ميخواهيم مراسممان را انجا برگزار كنيم بايد داراي فضا و سالن مناسب براي مراسم شما باشد.

انتخاب باغ تالار عروسي شخصي

نكته اصلي در انتخاب تالار اينجاست كه اگر مهمانان شما زياد باشند، شما حتما بايد تالار بزرگي را انتخاب كنيد و اگر تعداد مهمانان شما كم هستند، بهتر است كه تالار كوچكتر را انتخاب كنيد. چون كه اگر تعداد مهمانان شما زياد باشد و تالار كوچك باشد مشخص است كه در اين صورت همگي مهمان ها در فضاي تنگ در كنار يكديگر، اذيت مي شوند؛ و اگر برعكس تعداد افراد كم باشد و تالار بزرگ باشد، در اين صورت همه فضاي تالار پر نمي شود و جلوه ي زشتي به مجلس شما مي دهد.

انجام مراسم در باغ شخصي مسئوليت بيشتري را براي برگزار كننده به همراه دارد چون كليه تجهيزات عروسي مثل ميز و صندلي و ديگر ملزومات عروسي را بايد خود ميزبان تهيه كند و نياز به فعاليت بيشتر و صرف وقت و هزينه است.

بايد توجه كنيد كه اگر باغ تالار شما در مركز شهر قرار دارد، براي اينكه سر وقت و بدون معطلي در تالار حاضر شويد شما بايد تمامي نيازهاي خود را در يك محدوده در نظر بگيريد. مثل آرايشگاه يا آتليه يا … را نيز نزديك آن بگيريد. همان گونه كه مي بينيم باغ‌هاي عروسي معمولاً در خارج شهر هستند و سالن‌ها در داخل شهر هستند گاهي وقت ها طي كردن مسافت طولاني براي رسيدن به محل عروسي براي مهمانان دشوار و پيچيده است.

باغ هاي خارج شهر از حيث اينكه ترافيك ندارند بهتر هستند ولي بعضي وقت ها پيدا كردن مكان براي مهمانان گاهي با سردرگمي همراه است كه با دادن آدرس دقيق همراه با كروكي به آنها اين مشكل رفع مي‌شود. عمده مشكل تالارهاي داخل شهر نيز ترافيك خيابان‌ها است كه در انتخاب تالار بايد به اين نكات دقت كرد. در صورت امكان رعايت و توجه به اين نكته هم خوب است كه بدانيد هميشه انتخاب باغ عروسي براي فصل‌هاي بهار و تابستان لذت بخش‌تر خواهد بود فضاي سر سبز و پوشيده از گل در اين فصول زيبايي دو چنداني به مراسم مي بخشد. نبايد نگران گرم بودن هوا در اين فصل ها هم باشيد چون همانطور كه مي دانيد امروزه، تمامي تالارها با داشتن سيستم گرمايش و سرمايش مناسب شرايط ميزباني در هر چهار فصل را دارند.

سرويس بهداشتي باغ تالار عروسي

در انتخاب باغ تالار، چك كردن سرويس هاي بهداشتي را فراموش نكنيد.

مي دانيد كه استفاده مهمانان از سرويس بهداشتي در صورت لزوم ضروري است؛ اما در صورتي كه سرويس بهداشتي هاي تالار تميز نباشد، نمي توان ديگر اين سالن عروسي را در رديف بهترين ها سالن ها قرار داد. توجه به اين نكته كه اگر عروسي شما در فصل هاي سرد برگزار مي شود حتما بايد برخي مسئله ها را بررسي كنيد بايد ببينيد كه تمامي سرويس هاي بهداشتي خيلي مناسب باشند و به اندازه كافي سرويس بهداشتي وجود داشته باشد. علاوه بر اين كه محل قرار داشتن سرويس هاي بهداشتي و مسافت آنها تا محل جشن هم خيلي مهم است. امكانات ديگري مثل اتاق بازي براي بچه ها، رختكن هاي زنانه و … نيز از نكاتي هستند كه حتما بايد در انتخاب مكان براي برگزاري جشن عروسي به آنها توجه كنيد.

اصلا فكر نكنيد كه پيگيري سرويس بهداشتي و بازديد آن هنگام رزرو باغ تالار يك قضيه پيش پا افتاده مي باشد و حتما از مسئول تالار بخواهيد كه سرويس هاي بهداشتي را به شما نشان دهند و شما هم ببينيد. حتما مطمئن شويد كه تمامي سرويس هاي بهداشتي تهويه مناسب داشته باشد. اگر مراسم شما در فصل سرد است و براي زمستان رزرو مي كنيد، مطمئن شويد كه سرويس ها همگي آب گرم داشته باشند؛ و در تمامي سرويس ها مايع دستشويي و دستمال هاي خشك كن هم وجود داشته باشد.

روشنايي و برق اضطراري در باغ تالار عروسي

يك تالار خوب بايد هميشه براي هر شرايط پيش بيني نشده اي آمادگي لازم را داشته باشد. احيانا اگر در حين مراسم برق منطقه قطع شود تالار سيستم روشنايي و برق اضطراري براي تامين نور تالار را دارد؟

در صورتي كه مراسم عروسي در باغ است و با توجه به بزرگ بودن فضا و باز بودن فضاي باغ دارا بودن نور كافي براي روشن كردن كل فضاي باغ خيلي مهم است براي اينكه نور باغ را تست كنيد و از ميزان روشنايي باغ مطمئن شويد شما بايد حتماً هنگام شب از باغ تالاري كه ميخواهيد مراسم را آنجا برگزار كنيد ديدن كنيد و در صورتي كه آن محوطه از نور مناسبي برخوردار نبود تجهيزات لازم را فراهم آوريد.

باغ تالار عروسي تهران

تمام نكات را در نظر داشته باشيد بعضي وقت ها ممكن است به دليل فشار زياد به برق يا دلايل ديگر برق در شب مراسم شما ضعيف يا يك دفعه قطع شود كه در صورت وقوع اين اتفاق ممكن است كه بهترين شب زندگي شما يعني شب ازدواج شما و كل مراسمي كه مدت‌ها براي آن برنامه ريزي كرده ايد و كلي برايش زحمت كشيده‌ايد با مشكل روبرو شود، بهتر است با پيش بيني تمام موارد يك ژنراتور برق اضطراري تهيه كنيد و آماده داشته باشد امروزه ديزل ژنراتور هاي مخصوص روشنايي تالار با ولتاژ قوي وجود دارد و اجاره داده ميشود و شما با خيال راحت با اجاره كردن اين ديزل ژنراتور ها از استرس قطع برق و كمبود روشنايي تالار راحت شويد.

تالار هايي هستند كه از اين سيستم برقي دارند و شما توجه داشته باشيد اين ژنراتور بايد توانايي داشته باشد روشنايي و سيستم‌هاي صوتي و هم چنين بعضي از لوازم آشپزي را روشن نگه دارد تا يك مراسم باشكوه و بدون استرس داشته باشيد.

وضعيت هوا و وجود فضاي سرپوشيده در باغ عروسي

همان طور كه مي بينيم بسياري از افراد هستند كه خيلي دوست دارند تا مراسم شان را در فضاي باز و داخل محيط زيباي باغ برگزار كنند اما شرايطي هست كه اين علاقه را محدود مي كند مثل شرايط آب و هوايي بد كه اجازه اين كار را از ما سلب مي‌كند و ما مجبور مي كند تا سراغ گزينه‌هاي ديگر برويم. هرچند بعضياز مديران باغ ها براي رفع اين مشكل تدارك سالن سرپوشيده را براي برگزاري مراسم در هر چهار فصل را ديده‌اند اما به خاطر داشته باشيد استفاده از اين امكان براي شما هزينه هاي بيشتري را هم موجب مي شود.

بايد به اين نكته توجه كنيد كه اولين و مهمترين نكته اي كه قبل از رزرو باغ شما بايد در نظر داشته باشيد و به آن توجه كنيد، توجه به اين قضيه و آن وضعيت آب و هوايي است. بسياري از باغ هاي كه مراسم در آن اجرا ميشود سرپوشيده نيست، وجود بارش هاي جوي حتما باعث بهم ريختن جشن عروسي شما مي شود و اين امر تمام برنامه ريزي هاي چند وقته ما را كه براي مراسم داشتيم به هم مي زند.

همچنين بايد به درجه حرارت هوا نيز توجه كرد و درجه هوا نبايد آزار دهنده باشد. در صورتي كه در يك منطقه گرم زندگي مي كنيد و مراسم را در باغ شخصي تان برگزار مي كنيد كه فاقد سالن سرپوشيده است براي شما بهتر است كه از چادر استفاده كرده و در زير آن از سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي استفاده كنيد. چون در واقع با وجود اين شرايط هم مي توانيد حتي با وجود بارش، هواي سرد يا گرم، مراسم عروسي خود را به بهترين شكل ممكن در محوطه باغي كه دوست داريد برگزار كنيد.

خطرات پنهان

در مجهز كردن باغ براي برگزاري مراسم عروسي بايد مكاني كه آماده سازي مي كنيد از هر گونه خطر احتمالي امن باشد بايد جاهايي كه نيازمند تعمير است را حتما تعمير كنيد كه دچار سانحه يا حادثه احتمالي نشود هم چنين از بيمه‌هاي آتش سوزي و حوادث غير مترقبه سؤال كنيد و اگر لازم بود، خودتان اقدام لازم را انجام دهيد

موقعيت مكاني باغ تالار عروسي

حتما بايد محلي كه مراسم در آن برگزار شود سر راست باشد طوري كه مهمان ها به راحتي تالار را پيدا كنند. مطمئن باشيد كه با انتخاب مكان هاي پرت و دور افتاده، پرترافيك و شلوغ، با دسترسي هاي سخت و صعب العبور باعث ايجاد استرس و سردرگمي براي مهمان ها خواهد شد؛ مخصوصا خانواده هايي كه بچه ي خردسال و يا افراد سالمند دارند بيشتر در اين موارد اذيت ميشوند.

باغ تالار

مطمئن شويد مهمانان براي پيدا كردن آدرس دچار مشكل نمي‌شوند و از محل پاركينگ ماشين‌ها تا مكان مراسم نياز به پياده روي بيش از حد نخواهند داشت. حتما به اين مورد هم توجه كنيد كه اگر زمين گلي يا غير مسطح ورودي باغ باشد، شما با استفاده از پوشش‌هاي مناسب و ايده هاي خاص آنجا را آماده عبور كنيد. تا مهمان ها بدون مشكل رفت و آمد كنند. اگر باغ شما در شهري دورتر از محل زندگي خودتان هست و انجا را به عنوان محل برگزاري مراسم انتخاب كرديد توجه داشته باشيد كه مراسم خود را شب تعطيلي بگيريد تا مهمانان شما كه از شهرهاي ديگر ميخواهند در مراسم شركت كنند، براي حضورشان در مراسم مشكلي نداشته باشند. پس روز تعطيل را انتخاب كنيد تا جايي كه امكان دارد، تاريخ مراسم خود را آخر هفته در نظر بگيريد.

پذيرايي و سرو غذا تالار عروسي

شما با انتخاب يك تالار خوب بنا بر تحقيق و پرسش هايي كه از برنامه غذايي تالار مورد نظر به دست آورده ايد پس نبايد در انتخاب ايده آل ترين و مناسب ترين شام تالار عروسي شك داشته باشيد تنوع غذايي و دسرها، كيفيت و كيميت و نوع سرو غذا و دسر شاخصترين آيتم در بين تمامي موارد و خدمات ارائه شده در برگزاري مراسم عروسي خواهد بود كه شما بنا بر بودجه اي كه براي شام مهمان ها كنار گذاشته ايد از بين اين آيتم ها منوي انتخابي خودتان را انتخاب كنيد و از آنجايي كه اين قسمت از اهميت بيشتري برخوردار است، نخست لازم ميدانم نكاتي را درباره روشهاي سرو غذا و دسر و چگونگي نظارت بر آن را بيان نمايم.

اميدوارم با دقت لازم مطالب زير را مطالعه فرماييد. شما ابتدا بايد تعداد مهمانان‌ هاي آن روز مراسمتان را قبل از سفارش غذا، ميز و صندلي و… تعيين كنيد. فراموش نكنيد، هميشه تعدادي سفارش اضافه هم داشته باشيد. ممكن است تعداد مهمان ها كم يا زياد شود پس هميشه روي تعداد ثابت مهمان ها حساب نكنيد؛ و هميشه اين احتمال را بايد بدهيد كه تعدادي از مهمان هاي دعوت شده به دلايل مختلفي نتوانند در مراسم عروسي شما شركت كنند.

زود و به موقع حاضر بودن غذا براي مهمان ها مهم است و بي كيفيت بودن غذاها و سرد شدن آن خيلي مهم است كه غذا ها تازه باشند شما اول بايد از مديريت باغ سوال كنيد و حتما بررسي كنيد هنگام سرو شام غذاي شما از چه طريق به باغ ارسال مي شود. تا اگر رستوراني كه غذاي خود را به آن سفارش داده ايد تا تالار شما فاصله زيادي دارد در نظر داشته باشيد كه غذاي مهمانان شما تا هنگام آماده شدن و پذيرايي سرد نشود و كيفيت خود را از دست ندهد.

پس دقت در اين مورد هم از موارد ضروري براي انتخاب باغ تالار عروسي است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 293
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 588
  • بازدید سال : 1671
  • بازدید کلی : 125537
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه